maand oktober / november

13 november 2017 - Chile Chico, Chili

ik begin op stage altijd 's ochtends om half 9 en ben klaar rond 18:30, veel tijd om daarna nog wat leuks te doen heb ik dus niet doordeweeks. Af en toe eens een bezoek aan de stad Curico voor een drankje kan natuurlijk nooit kwaad. In de weekenden heb ik wel alle vrijheid om te gaan en staan waar ik wil, dit probeer ik dan ook zoveel mogelijk te doen en proberen wat van het land te zien.

De zoon van Andre woont sinds ongeveer een maand weer in Curico dus met Peter ga ik de laatste weken veel om. Op 27 oktober heb ik samen met wat vrienden van Peter en met me huisgenoot voor 2 nachten in een plaats in de bergen geslapen, een plaats met geen signaal en geen elektriciteit. Zelf een tentje meegenomen en daar 2 nachten geslapen. helaas kwam ik er eenmaal aangekomen op bestemming achter dat ik mijn slaapzak was vergeten, en de nachten zijn behoorlijk koud. de tweede nacht gelukkig wel een slaapzak maar ook deze nacht was geen topper. dit keer begon het te regenen en jahoor mijn tent was daar weer net niet voor in staat. voor de rest wel genoten ;) van de natuur, rust en weer leuke mensen ontmoet.

het begint hier telkens meer zomer te worden, zo is het nu elke dag 27 graden. nog niet echt zomer schijnbaar want over 2 weken geven ze rond de 35 graden af. ideaal om dus geregeld een bbq te organiseren met een goede wijn erbij. Pichilemu is de hoofdstad om te surfen, je hebt hier velen surfscholen en de golven zijn ideaal om lange tijd op je surfbord te blijven staan, alleen lukte mij dit helaas niet al te vaak en heb ik meer water gehapt dan echt te hebben gesurft.

op mijn stage gaat ook nog steeds alles goed en heb ik het zeer naar mijn zin, op het moment begint het redelijk druk te worden en zal het ook voor kunnen komen dat we langer door moeten blijven werken of de zaterdagen ook moeten werken. wat wel inhoud dat ik eerder klaar ben op stage, voor in januari staat dan ook al een reis naar het noorden gepland. ik vertrek 17 januari naar San Pedro de atacama om daar te blijven tot 24 januari. Nu ben ik nog een reis aan het plannen naar het zuiden van Chili (patagonie) om daar 1,5 of 2 weken rond te trekken. En een van de mooiste routes ter wereld te bewandelen, een tocht van ongeveer 4/5 dagen. W- Route torres del paine, zeker eens de moeite om op internet foto's te bekijken.

groeten vanuit Chili

1. Henk en Suus:
    14 november 2017
    Nog een week of wat doorwerken om de oogst te verwerken en dan op reis om meer van het land te ontdekken. Oop en ik wensen je heel veel plezier en maak maar een lijst van belangrijke zaken die mee moeten om te overleven in dit ruige land. Dag Colin, tot de volgende blog.
  2. Yneke:
    Hey lief...
    Tis toch niet dat je voor t eerst van je leven gekampeerd hebt he...nou ja je hebt t overleefd..
    De reizen die je in januari gaat maken zien er idd super mooi uit.san Pedro schijnt ook een van de bijzonderste plekken van de wereld te zijn volgens de kenners.
    En Patagonië...WoW..jaloerssss.. ;)
    X
  3. Jasperina:
    14 november 2017
    Weer heel wat ervaring erbij Colin, daar kun je alleen maar van leren. Je hebt in ieder geval een leuk vooruitzicht met je rondreis.
    Ik ben benieuwd naar je volgende berichtgeving🙋🏼
  4. Petra de Putter:
    15 november 2017
    Hier ga je nooit spijt van krijgen Colin:
    Wat een ervaring! En het mooiste moet waarschijnlijk nog komen na je stage, als je rond gaat trekken. Wel fijn dat je die mogelijkheid nog hebt.
    Geniet nog van je resterende tijd en succes met de aankomende drukte op je stage.
    Groetjes Petra
  5. Wim:
    15 november 2017
    Het is hier nu 4 graden ,nog wel boven nul maar ook geen weer om in een tentje te liggen zelfs met een slaapzak.
    leuk verslag
    gr Pa
    ps schrijf ook eens iets over het gezin waar je zit, en het bedrijf waar je werkt .
  6. Marriët:
    27 november 2017
    Leuk om te lezen weer Colin! Mooie omgeving als ik t zo op de foto s zie. Met zulke temperaturen zit je vast niet echt in de december sfeer...🎄 Geniet er nog van en Werkse!