primero mes en chile

26 september 2017 - Chile Chico, Chili

Mi primero mes en Chili.

Nu stop ik maar met de Spaanse taal anders wordt het lastig te begrijpen ;) Ik zit nu een maand in Chili en ga eens terug halen wat ik allemaal al heb meegemaakt. Al best een hoop om eerlijk te zijn. Mijn reis begon in Amsterdam op 23 augustus 2017 waar ik afscheid nam van mijn ouders en na een tijdje wachten het vliegtuig instapte om via Madrid naar Santiago te vliegen. Een reis van ongeveer 17 uur. Alles verliep vrij soepel en ook op het vliegveld van Madrid was alles vrij duidelijk en had ik genoeg tijd om over te stappen. Inmiddels is het half 9 in de ochtend (5uur vroeger dan in Nederland) en ben ik geland in Santiago op 24 Augustus 2017, waar ik vanuit het vliegtuig een schitterend zicht heb op de prachtige bergen van het Andesgebergte. Vanuit Santiago moet ik nog 2,5 uur met de bus reizen om meer naar het zuiden te gaan, en aan te komen op mijn eindbestemming. hier stonden Claudia en Pablo op mij te wachten, beide medewerkers bij het bedrijf Aurora Australis S.A. (het bedrijf waar ik stage loop).  na een rondleiding in het bedrijf en kennis te hebben gemaakt met mijn collega's ben ik behoorlijk moe en heb ik wel zin in een goede nachtrust.

De zaterdag ben ik met Andre en Bram (een vriend van Andre) de bergen in gegaan om daar een tocht te maken van ongeveer 5 km, gelijk al een zeer geslaagde dag waar ik meteen de schoonheid van Chili kreeg te zien. Dezelfde avond werd ik uitgenodigd door mijn buren om mee te gaan naar een verjaardag, en al gelijk kwam ik in aanmerking met een hoop  typische Chileense gerechten en dranken. Een avond waar ik veel contacten heb gelegd en me gelijk goed thuis voelde. Een buurjongen die veel van voetbal houdt en zijn moeder die erg goed voor mij zorgt.

07:56 maandag ochtend en ik moet op de bus (minibus) stappen om naar mijn stage te gaan. Een bus waar ongeveer 20 mensen inpassen en er 30 ingaan, flink proppen dus om een plaatsje te hebben. Ook op mijn stage heb ik het erg naar mijn zin en heb ik leuke collega's. Ik loop mee bij de afdeling Logistiek waar ik op het moment veel documenten moet checken en invoeren in het systeem.

Feestelijke activiteiten:                                                                                                  September is in Chili een maand van veel activiteiten. Zo was er mijn 2e week al gelijk een groot feest in Curicó (Chilenidad). Waar ik mijn eerste Terremoto (aardbeving) meemaakte, geen aardtrillingen maar dit is een typisch drankje in Chili, aangezien aardbevingen hier regelmatig voor komen. Wel is het zo dat je na 3 of 4 glazen Terremoto het wel lijkt of de aarde beweegt. Een geslaagd feestje dus.  de week erop was het independence day  dus weer een mogelijkheid om wat cultuur te proeven.

Zaterdag 23 september ben ik met Octavio (mijn buurjongen) naar Santiago gegaan om naar een voetbal wedstrijd te gaan van Universidad de Chile vs Everton. typisch Zuid Amerikaans, veel trommels en vuurwerk en een tribune die overvol zit. de sfeer was geweldig om mee te maken. helaas eindigde het duel in 2-2. eenmaal weer terug thuis begon mijn huis redelijk te schudden, dit was dus een aardbeving. Of hoe ze het hier noemen een "Temblor" omdat het niet echt een heftige was.

Ook voor de volgende maand staan er weer een aantal leuke activiteiten op het programma. Dit was het begin van mijn avontuur.

1. Yneke:
    26 september 2017
    Wow das al n hele belevenis! Leuk om te lezen . X
  2. Jasperina:
    27 september 2017
    Haha leuk initiatief Colin. Je schrijft erg leuk. Een beetje Derk Bolt achtig. Het nodigt in ieder geval uit om verder te lezen.
  3. Tina:
    27 september 2017
    Hoi Colin, hoop dat het je lukt om te blijven schrijven want het is ontzettend leuk om je belevenissen mee te volgen. xxx
  4. Marriët:
    27 september 2017
    Leuk dat je t zo naar je zin hebt Colin!
  5. G.bonneveld:
    1 oktober 2017
    ouwe jongen,hartelijk dank voor het idee,ik hoop dat we lang contact mogen hebben.
    XXX opa
  6. Petra de Putter:
    1 oktober 2017
    Echt heel erg leuk Colin om je verhalen te lezen. Zo blijven we toch een klein beetje op de hoogte van je leventje daar. Zo te zien heb je jezelf nog geen minuut moeten vervelen. Veel succes verder! Groeten "de Poetties"
  7. Henk en Suus:
    16 oktober 2017
    Ver weg en met je blog toch dichtbij. Geweldig om je belevenissen te kunnen volgen Colin zodat we meegenieten.
  8. Rosan:
    16 oktober 2017
    Leuk om te lezen! Ik ben benieuwd naar de komende verhalen ;)
  9. Bas:
    16 oktober 2017
    Hola colin, qué bonita pieza escrita. Curioso sobre el resto de tus aventuras. buena suerte, amigo!
  10. Job:
    17 oktober 2017
    Leuk Col, succes en veel plezier de komende tijd!